Saturday 9 July 2011

ruang masa yang pecah

dalam binggit bilik kecil ini.
menerawang aku jauh.
mencipta ruangan masa sendiri.
ruang yang mana ada aku.
hanya aku.

tak peduli pada si tukang cakap.
tak layan bisikbisik kecil pada telinga.
tak dengar suarasuara sumbang memekik.
cuma kelihatan batangbatang tubuh bisu.
sebab ini ruang aku.

aku lakar imiginasi dan memori.
suntik sedikit emosi.
warnakan dengan realiti.
calit sedikit prasangka
percikkan warnawarna kejujuran.
terbuai aku sendiri.
kerana ini ruang aku.
terpulang pada aku akan hasilnya.

dalam ruang ini.
aku bina harapan baru.
susun rapatrapat.cantum ketatketat.
salut dengan konkrit.
tempel simen bagi kukuh.
sempurna.cukup sempurna.
cuma dalam ruang ini.

tibatiba ruangan aku pecah.
bertaburan jatuh ke lantai.
aku melangkah keluar bilik kecil ini.
isshhh apa yang aku belajar hari ini?
KOSONGGG!!!

-Bilik Kuliyyah,kelas bahasa-
          07/07/2011

No comments:

Post a Comment