Thursday 21 April 2011

ingat

aku percaya jika diberi peluang kedua,
kita semua mampu terbang lebih tinggi,
menyelam sampai dasar,
memanjat hingga puncak,
belayar ke tengah.
berlari tiba di penamat.

tapi bila peluang itu hadir,
aku tak mampu garap dan padukan untuk hasilkan momentum terbaik.

cuma,
mungkin aku bisa tumpahkan segala yang aku punya dengan harapan aku mampu genggam kesempurnaan.
kerana bagi aku,apa yang berlaku tak akan pernah  berlaku berulang-ulang kali.

kerana kita semua pernah semalam,dan kita pasti mahu memperelokkan semalam,
namun kita tak mampu ulang tayang semalam buat kesekalian kalinya,
yang kita mampu cuma hadirkan sebanyak mungkin memori semalam,
kerana sejak dari itu semua orang tak pernah sama,
kerana kita manusia tidak akan pernah cukup.

No comments:

Post a Comment