Tuesday 26 April 2011

harihari membilang angka

hari ini aku sembilanbelassatuhari.
semalam "dia" jatuh lagi pada genap sembilanbelas.
terima kasih tuhan beri aku pinjam roh hingga saat ini.
terima kasih juga beri aku percuma;

--jasad
--udara
--anggota badan
--kasih-sayang
--perasaan
--perlindungaan
--dan lain-lain

kalaukalau Engkau minta bayaran sekalipun,
sumpah aku tak mampu,sebab aku tak ada apa-apa.

*termenung dan berfikir*

tapi kadang2 bila aku fikir,umur saja yang bertambah,celakanya tetap sama bukan?
antara perkara2 penting yang berlaku sepanjang aku lapanbelastahun:

  -jumpa dengan adik beradik lain mak, lain bapak (kawan2 f6 kelas sejarah)
    ~aku janji tak akan pernah lupa korang~
  -masuk ke alam universiti,yang aku rasa keadaannya tak seperti yang dijangkakan.
    ~mungkin terbaik untuk aku~
  -jumpa dengan diri sendiri dan mengenali hati budinya.
    ~baru aku tau tentang suka dan benci diri sendiri~
  -belajar uruskan duit sendiri.
   ~aku juga belajar bahawa tak buat pilihan itu kadang2 adalah pilihan terbaik.

dan aku harapkan hari-hari sembilanbelas yang akan datang:

  -aku lebih kenal tuhan dan diri aku.
  -aku mampu bernafas dalam lumpur dunia.
  -aku diberi peluang untuk memilih.
  -aku jadi seseorang yang bukan semalam.

p/s-mencari-cari bahasa kata untuk menterjemahkn bahasa rasa...
      apa yang diubah? wajah atau hati ini?

No comments:

Post a Comment