Wednesday 11 May 2011

inginku nyatakan kau milik syurga

segaris wap pagi,
cuba melakar kaki langit,
dalam kedinginan samar kabus subuh,
mula mengatur hari untuk semua,
helaian naskah ibu diselak lagi,
di 46 tahunnya ia bernafas,
menggagah segala kudrat,
menelan tiaptiap kekecewaan,
meranap semua permasaalahan,
menghembus debu kedukaan,
ibu terus tersenyum,
walau hati ibu aku toreh parutkan,
terkadang ibu aku sampahkan,
diminta itu dan ini,bentakbentak meradang,
hempas pintu,jerit kuatkuat marah,
acapkali aku hadiahkan ibu dengan airmata,
tak terkira berapa banyaknya jatuh kerana aku,
ibu tak pernah berdendam,apalagi membalas,
ibu bagi semangat,ibu bagi nasihat,
ibu bagi kasihsayang,ibu bagi semua yang ibu ada,
kalau aku bisa capai pelangi dilangit tinggi itu,
akan aku gantungkan pada tiaptiap hari ibu,
supaya aku mampu terus lihat ibu tersenyum lagi.
-selamat harihari ibu-



p/s-ni bukan palagiat,cuma aku copy paste hasil sendiri,
      entri ni masuk kat ZineSatuMalam Ibu
      jom ramai2 joint pages best ni;
      ZineSatuMalam
      best sangat serius!terima kasih zine.
  

No comments:

Post a Comment